יום ראשון, 17 במרץ 2013

משולשים סרוגים קרושה





משולשים עושים לי את זה. באמת, כל קומפוזציה שמשלבת משולשים מעלה חיוך על שפתי. יש את אלו שיגידו שזה  משום שאני באה מרקע של מדעים אבל בחיי שמכיתה י"ב לא נגעתי בגיאומטריה מישורית. קשור או לא קשור (ואני לא אכחיש שגם אז אהבתי משולשים וגיאומטריה בכלל), השנים עברו ואני עדיין אוהבת משולשים.
באנר משולשים מאוד פופולרי בעיצוב חדרים, הוא חינני ותמיד מעלה את המצב רוח (משולשים אמרתי כבר?). יש שלל דרכים לייצר באנר שכזה, מנייר, מבדים ואפילו נתקלתי בבאנר המורכב ממשולשי עץ שניתן לרכוש ולקבל המון השראה מדנדושה.
לכבוד פתיחת הבלוג סרגתי באנר משולשים הנושא את שם הבלוג ובפוסט זה אפרסם הדרכה לאותיות הנושאות את שם הבלוג, ע, ל, מ, ה, ו ובונוס קטן של האות י' שהאמת שמי שיעקוב אחרי שאר האותיות הוא (היא?) כבר תסרוג בעל פה את האות י', ובכל זאת..

כאמור זה הפוסט הראשון שלי בבלוג ואני מאוד מקווה שבמהלכו אני אפרסם הוראות לאותיות נוספות ולצורות שיתחבאו במשולש (על אהבתי לכוכבים טרם התוודאתי..יש למה לחכות).
עוד בהקשר פוסט ראשון – זו הדרכה ראשונה שאני מייצרת ולכן אשמח לכל הערה והארה באם משהו אינו מובן. 

*למען הנוחות אני אפצל את התוכן למס' פוסטים כדי לאפשר להגיע ישירות לאות הרצויה בלי לעבור על כל שאר האותיות. בפוסט זה הוראות כלליות למשולש.

לחיצה על כל אות תוביל להוראות סריגת האות.

ע ל מ ה ו י

סריגת משולש

הוראות אלו מתאימות לסריגת אותיות.
הערות: 1. בסיום כל שורה יש להפוך את הצד.
2. העמוד הראשון בכל שורה מורכב משלוש עיניים.
העקרון לסריגת משולש: בכל שורה מוסיפים שני עמודים בקצוות וזה יוצר צורה משולשת.
אני מאוד אוהבת לסרוג על פי תרשימי סריגה ואני מוסיפה תרשים כללי לסריגת משולש.

מתחילים עם יצירת שרשרת של 4 עיניים.
שורה 1: עמוד אחד בעין הרביעית (הרחוקה מהמסרגה). (מקבלים שורה של שני עמודים כאשר העמוד הראשון הוא 3 עיניים משרשרת העיניים והעמוד השני בעין הרביעית).
שורה 2: 3 עיניים ועמוד מעל העין האחרונה של שורה 1 (לקבלת שני עמודים היוצאים מאותה עין). שני עמודים נוספים מעל העין הראשונה של שורה 1. סה"כ 4 עמודים.
שורה 3: 3 עיניים ועמוד מעל העין האחרונה של שורה 2 (לקבלת שני עמודים מאותה עין). שני עמודים מעל שתי עיניים הבאות ושני עמודים נוספים מעל העין הראשונה של שורה 2. סה"כ 6 עמודים.
שורה 4: 3 עיניים ועמוד מעל העין האחרונה של שורה 3 (לקבלת שני עמודים). 4 עמודים מעל 4 העיניים הבאות ושני עמודים נוספים מעל העין הראשונה של שורה 3. סה"כ 8 עמודים.
ממשיכים ע"פ הוראות אלו עד שמגיעים לגודל הרצוי.
שימו לב שכל שורה מתווספים שני עמודים נוספים:
שורה 1 – 2 עמודים
שורה 2 – 4 עמודים
שורה 3 – 6 עמודים
שורה x2x עמודים
עבור האותיות סרגתי משולשים בעלי 18 שורות.

תגובה 1:

  1. תתחדשי על הבלוג!
    נראה מבטיח.
    אגב, ממליצה לך להצטרף לרשימת הבלוגים של חברות פורום סריגה. תראי כעת הודעה נעוצה על עדכון הרשימות.

    שיהיה בהצלחה!

    השבמחק