יום שני, 24 ביוני 2013

איך בונים שידת עץ גם כשאין זמן?

לוקחים הרבה אויר ומתכוננים לפרוייקט שימשך הרבה זמן...



לא פעם שואלים אותי מאיפה יש לי זמן לפרוייקטים שלי.
אני אמא לשתי בנות מופלאות, עובדת במשרה מלאה וכמובן שאין לי שום פטור מעבודות הבית המוכרות לכולם, 
והאמת היא שאכן קשה לי למצוא זמן.
בפרוייקטים הקודמים של שידת X ודוכן לילדים נעזרנו בחמותי. הבנות מאוד נהנות לישון אצלה בשישי, ולנו זה מאפשר לנצל את הזמן לפרוייקט ונשאר זמן גם לבילוי זוגי. כמובן שלא ניתן ביום אחד להתחיל ולסיים, אבל את החלק הארי שהוא בניית הרהיט, ליטוש ושכבת צבע ראשונה ניתן בהחלט לסיים.
למרות חוסר הזמן המשווע נולדה לה שידה חדשה
אף על פי כן, את השידה הנוכחית החלטנו להשלים בזמנינו הפנוי.
בשל אילוצים משפחתיים (ימי הולדת, ארוחות, חתונות, וכו'... אתם בטח מכירים את זה) את כל סופי השבוע האחרונים העברנו (ונהנינו כמובן) בחיק כל המשפחה.


הנה השתלשלות האירועים שנמתחו כמעט כמו טלנובלה ארגנטינאית על איך בונים שידה כשממש, אבל ממש אין זמן:
שנה מראש  – באחד משיטוטי באינטרנט מזהה שידה מהממת באנתרופולוג'י (הו אנתרופולוג'י...). מבינה שאין לי אפשרות לקנות ומתנחמת במחשבה שהיא נמוכה מידי (האמנם?) ואנחנו נבנה אותה קצת יותר גבוהה. מראה ליונתן שמתלהב מיד ויחד נשבעים לבנות אותה ברגע שיתפנה זמן.
חצי שנה מראש - מחזיקה את עצמי לא להתעלף כשבאתר של ana white מתפרסמת הדרכה לשידה דומה וכמובן מרגיעה את עצמי שיגיע הזמן לו אני מייחלת.

ואז מבינה ששום זמן לא הולך לדפוק בדלת והדרך היחידה היא לצאת למחטף...
שבוע 1 (בערבים, החל מתשע בערב)- ממדלים למודל במחשב כדי להמנע מטעויות של חיתוכי עץ ולקבל תחושה של איך השידה תראה באמת. מכינים רשימת חלקים ותרשים חיתוך של הפלטות.
שבוע 2 (יום שישי בבוקר בין יתר הסידורים) - הולכים למחסן עצים ומזמינים את הפלטות עפ"י התרשימים.
שבוע 3 (יום שישי בבוקר) - אוספים את החלקים ומוודאים שכל המידות נכונות, משאירים לתיקון מה שצריך.
שבוע 4 (יום שישי בבוקר אחרי מסיבת סיום של הגדולה בגן) - חוזרים למחסן עצים לתיקוני חיתוך בשל טעות באחת המידות והתאמת שאר החלקים. שבת בערב בונים את המסגרות של השידה ותוהים למה מרצונינו החופשי אנו בונים שידה..שוב.
שבוע 5  (יום שישי בבוקר אחרי מסיבת יום ההולדת של הגדולה בגן)- בונים את החלק הפנימי של השידה ומרכיבים אותו למסגרות. שבת אחה"צ - מתחילים בצביעה תוך הקפדה על חוסר אחידות הצבע.
שבוע 6 (יום שישי בבוקר אחרי קניות וסידורים לשבת) - בונים את הדלתות.  שבת אחה"צ מסיימים את הצביעה ומתקינים דלתות וידיות.

חודש וחצי של התעסקות עם שידה אחת, אבל הסיפוק משכיח את הכל

בשורה התחתונה המשפט הנדוש "אם תרצו.." מוכיח את עצמו שוב

אני מניחה שהפוסט כבר עונה על השאלה איך יש לי זמן..
וכעת, כל שנותר לי הוא לצאת למחטף נוסף כדי שאוכל לשבת על הספה מול הטלוויזיה ולהתענג על השידה...

*****
עדכון
תודה רבה על התגובות החמות
בפוסט הבא אפרסם את פורסם כל תהליך הבניה והצביעה, כולל מידות השידה בתמונה וכל השלבים
*****
דנה

17 תגובות:

  1. יצא מקסים! אנתרופולוג'י יראו ויקנאו... כל הכבוד על החריצות... אנחנו מפנטזים כבר שנתיים על בית עץ לילדים, בינתיים נשאר בגדר הפנטזיה, אולי מתישהו באמת נעשה עם זה משהו...

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה טל. מאחלת לך לממש את הפנטזיה של בניית בית עץ. גם אצלינו זה בתוכניות העתידיות (אבל בינתיים אין אפילו עץ...)

      מחק
  2. כבר מחכה בקוצר רוח לראות את הכל... חודש לספה יספיק? :-)

    השבמחק
  3. מעורר השראה :-)
    נראה לי גם אני אתכנן לי כמה מחטפים כאלה לפרוייקטים :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה תודה, הכי כיף לקרוא "מעורר השראה".

      מחק
  4. יואווו...זה נראה מקצועי בטירוף...
    יצא לכם מדהים.
    אפשר לשאול? א. באיזה פלטות השתמשתם?
    ב. האם שיטת הצביעה היא כמו בקוסולה עם הX ? או משהו אחר?

    כל הכבוד,
    יערית

    השבמחק
    תשובות
    1. הי יערית, תודה רבה
      וברור ורצוי לשאול שאלות
      בפוסט הבא אפרסם את כל התהליך כולל מידות ושלבים.
      השתמשנו בפלטות של עץ אורן
      הצביעה כללה שתי שכבות. השכבה הראשונה היא תמיסת החומץ וצמר פלדה ותה שחור (הפלטות הבהירות בתמונה לא נצבעו). השכבה השניה היא צבע שמן לעץ בגוון עינבר. גם השמן חודר לתוך העץ כמו התמיסות.

      אם יש לך עוד שאלות אענה בשמחה

      דנה

      מחק
    2. דנה,תודה רבה.

      הפעם גוון הצבע יצא יותר שחור/ חום ופחות אדום האם זה בגלל סוג הצמר פלדה?

      יערית

      מחק
    3. הי יערית. אני מעריכה כי השוני בצבע נובע מכמות צמר הפלדה ששמתי. הפעם שמתי את אותו צמר פלדה אבל בכמות קטנה יותר (קשה לי לאמוד מידות צמר פלדה אבל הפעם שמתי חופן קטן יותר אשר תוך שבוע התמוסס לגמרי בחומץ). התוצאה היתה גוון חום בהיר מדי לטעמי(בלי שום גוון אדמדם). מאחר וכבר ייחלתי לסיים את השידה בחרתי שלא להכין עוד תמיסה אלא לעבור על הכל עם שמן לעץ בגוון עינבר והוא היכהה את הגוון. שידת ה X באמת יצאה אדמומית ואני חוששת שזה בגלל שצבעתי ישר עם תמיסה מאוד מרוכזת שכנראה הפכה לחלודה וכן השידה נצבעה בגוון אדמדם.
      אני קצת חסרת סבלנות, אבל בעקרון מומלץ לבצע ניסוי לפני הצביעה על שאריות. עדיף לשים יותר צמר פלדה כי אז ניתן לדלל את הצבע עם עוד חומץ. ככל שצמר הפלדה יותר מתמוסס כך הצבע נהיה מרוכז יותר.

      מחק
    4. תודה רבה רבה!

      יערית

      מחק
  5. וואו מקסים. ממש מקצועי.
    הצבע מהמם. מושלם!
    תודה על השיתוף ותדעי לך שבשיתוף שלך את נותנת השראה גדולה!
    שיטת הצביעה הזו נותנת בדיוק את הגיוון שחיפשתי ולא מצאתי בצבע המוכן.
    מצפה כבר לפוסט ההסברים.
    קרן

    השבמחק
  6. איזה יופי!
    אני רואה שיש לנו הרבה מהמשותף.
    כל הכבוד גם על הג'אגלינג.
    ליאת

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה ליאת,
      וכן, יש הרבה מהמשותף, עוקבת אחרייך כבר די הרבה זמן

      מחק
  7. שלום

    ממש יפה יצא! כל הכבוד!
    האם יש סיבה שהשתמשתם בקורות במשטח העליון במקום פלטה אחת ?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה
      הסיבה היא שאני אוהבת את המראה של הקורות וזה מתאים לשידה נוספת שיש בבית.

      מחק